Вчителі молодших класів Приморської ОТГ провели воркшоп по латеральному мисленню

Вчителі молодших класів Приморської ОТГ провели воркшоп по латеральному мисленню, Наталья Лякишева

Що таке латеральне мислення? Чим відрізняється латеральне мислення від творчого? Відповіді на ці питання шукали вчителі початкових класів в КЗ «Петрівська ЗОШ І-ІІ ст.» Новоолексіївської сільської ради на воркшопі з теми «Латеральне мислення як гра уяви та ідей молодшого школяра», який було проведено минулого тижня.

Привітала гостей семінару Шопова В.В., в.о. директора школи, провівши ранкове коло, під час якого учасники семінару познайомилися ближче та окреслили свій настрій. Кожен продемонстрував очікування від семінару, які написав на квіточці та причепив на капелюшок очікувань.

У казковій віршованій формі в.о. директора закладу охарактеризувала вчителя 1 класу Пашкульську А.І., яка провела зі своїми учнями незвичайний урок-подорож на природу за технологією латерального мислення.

Технологія латерального мислення містить велику кількість методів, які допомагають обійти стандартні схеми мислення та дозволяють подивитися на проблему по-новому. Їх застосування оптимально поєднується з програмою початкової школи.

З учителями початкових класів Приморської ОТГ і Новоолексіївської ОТГ, а також спеціалістами відділу освіти Приморської міської ради та гостями воркшопу Антоніна Іванівна охарактеризувала один із методів – метод шести капелюхів. Це простий і практичний спосіб паралельного мислення, коли різні точки зору співіснують одночасно. Він дозволяє розвивати у дітей творче й критичне мислення, толерантність. Принцип організації в режимі цієї технології полягає в тому, що кожен учень у процесі обговорення проблеми «одягає» капелюх певного кольору й мислить так, як «вимагає» колір одягнутого капелюшка: білий капелюх – інформація, факти; червоний капелюх – емоції, почуття, передчуття; чорний капелюшок – негативні сторони ситуації; жовтий капелюшок – переваги, позитивні сторони явища, ситуації; зелений капелюшок – творчість, втілення нових пропозицій, ідей; синій капелюшок – контроль за розумовим процесом, підбиття підсумків.

Учасники воркшопу на хвилинці відпочинку обрали колір цеглинки, розбилися на групи за кольором цеглинки та виконували різноманітні вправи:

- Білий капелюх – скласти маршрутну карту переміщення бджоли;

- Чорний капелюх – розшифрувати QR-коди та скласти пам’ятку про небезпеку, яку можуть завдавати бджоли;

- Жовтий капелюх – скласти ребуси до слів мед, прополіс, пилок;

- Червоний капелюх – відправити СМС-повідомлення Бджілці, яка потрапила в біду;

- Зелений капелюх – перетворити оповідання на казку, придумати свій початок, кінцівку, додати героїв та показати театралізацію казки, що викликало позитивні емоції у гостей семінару.

- Синій капелюх – поділитися почуттями, емоціями та враженнями.

Родзинкою воркшопу став майстер-клас з виготовлення капелюхів мислення. Кожен мав змогу виготовити той капелюх, який йому найбільше імпонує.

Технологія латерального мислення збільшить відкритість учнів до нового, скоротить час пошуку ідей, зробить ефективнішим сам процес пошуку, а також сприятиме становленню молодшого школяра як особистості, яка здатна до продукування власних оригінальних рішень.

Тож хапайтеся за нові ідеї та дивіться, що вийде!

Петрівська ЗОШ латеральне мислення
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции
Оцените первым
(0 оценок)
Пока еще никто не оценил
6 просмотров в апреле
Пока никто не рекомендует
Авторизируйтесь ,
чтобы оценить и порекомендовать

Комментарии