• Головна
  • Поради як не стати жертвами інтернет -шахраїв від Національного Банку України
13:05, 11 липня 2020 р.

Поради як не стати жертвами інтернет -шахраїв від Національного Банку України

Поради як не стати жертвами інтернет -шахраїв  від Національного Банку України

Головне правило - нікому і ніколи не повідомляйте ваші персональні дані, ПІН-коди до платіжних карток, три цифри на звороті картки, строк дії картки, SMS-коди від банків та мобільних операторів та будь-яку іншу інформацію стосовно ваших рахунків.   Працівники банків не мають права та повноважень запитувати ці дані. Максимум, що ви можете назвати, – це 16 цифр на лицьовій стороні вашої картки.

У разі нарахування будь-яких пенсійних, соціальних чи інших державних виплат банки не телефонують клієнтам, не запитують номер платіжної картки, термін її дії та інші персональні дані.

Національний банк:

не нараховує та не виплачує соціальну допомогу;

не проводить жодних акцій, лотерей, виплат та розіграшів для громадян.

Національний банк застерігає та просить бути обачними із повідомленнями, які надіслані із невідомих чи підозрілих номерів:

не відповідайте на сумнівні/підозрілі SMS-повідомлення;

не переходьте за посиланнями, що містяться в таких повідомленнях;

не дзвоніть за вказаними номерами телефонів;

не повідомляйте свої персональні дані: ПІН-код, термін дії платіжної картки та три цифри на звороті картки, паролі, які надходять в смс та пароль до онлайн-банкінгу. 

На жаль, телефонне шахрайство  – це найпоширеніший вид шахрайства. І дуже часто від нього страждають люди поважного віку. 

Зловмисник входить в довіру до клієнта банку та домагається, щоб потенційна жертва переказала йому гроші або передала дані своєї картки. Сценаріїв такого шахрайства є десятки. Найпопулярніші з них: «Мамо, я в поліції або у лікарні»,  «Ваша картка заблокована»,  «Державна допомога», «Ви виграли автомобіль, квартиру, мільйон тощо», “Продавець-покупець”.

Якщо ви стикнулися з таким шахрайством, у будь-якому випадку дійте розсудливо. Завжди пам'ятайте, що ніколи й нікому не можна повідомляти свої персональні дані. 

Повідомте своїм батькам та бабусі із дідусем про шахрайські схеми  та попросіть в таких ситуаціях спочатку зателефонувати вам.

Крім цього, будьте обережними під час розрахунків у мережі Інтернет. Шахраї створюють веб сервіси, які пропонують фейкові послуги (поповнення мобільного, грошовий переказ, покупку авіаквитка). Візуально такі сайти схожі на легітимні сервіси. Вони залучають клієнтів за допомогою дуже вигідних пропозицій,наприклад, обіцяючи дуже низькі ціни на послуги, нульову комісію тощо. Мета злочинців – змусити клієнта залишити конфіденційні дані своєї картки в платіжній формі на сайті.

При здійснених операцій із картками необхідно дотримуватись декількох простих правил. 

1. Змінюйте PIN-код до картки

регулярно: 1 раз що три  місяці,

ситуативно: якщо виникла підозра, що ще хтось його може знати.

2. Під час введення PIN-коду обов’язково прикривайте клавіатуру рукою, щоб його неможливо було зчитати за допомогою встановленої шахраями мікровідеокамери.

Створіть складний пароль до електронної пошти, соціальних мереж та інтернет-банкінгу.

3. Створюйте унікальний пароль для кожного інтернет-банкінгу, електронної пошти, соціальних мереж тощо.

Під час створення паролю не використовуйте:

Загальновідомі комбінації па ролей (наприклад, Qwerty12, Password123456, Admin1234 та подібні).

Послідовне/зворотне написання символів або цифр,

Особисту персональну інформацію (дата народження, адреса, номер телефону тощо).

4. Не розголошуйте всі реквізити платіжної картки та контролюйте рух коштів на рахунку.

16-значний номер картки – єдине, що ви можете повідомити телефоном.

Тримайте в секреті три цифри на звороті картки, коди (одноразові паролі) банків та мобільних операторів.

Увімкнути SMS-інформування стосовно операцій з платіжною карткою.

Встановіть індивідуальні ліміти на операції з вашою платіжною карткою.

Використовуйте віртуальну картку для розрахунків в Інтернет. Перераховуйте необхідну суму з основної картки на віртуальну перед здійсненням покупки.

Більше інформації  на #ШахрайГудбай за посиланням https://bank.gov.ua/promo/stopfraud/

Телефон  Кіберполіції – 0 800 505 170 або можна звернутись онлайн за посиланням https://cyberpolice.gov.ua/

Гаряча лінія Національного банку України - 0 800 505 240.

За матеріалами НБУ

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#жертви інтерет-шахраїв
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...