• Головна
  • Приморська поліція застерігає, що робити щоб не стати жертвами шахраїв
12:30, 24 січня 2020 р.

Приморська поліція застерігає, що робити щоб не стати жертвами шахраїв

Приморська поліція застерігає, що робити щоб не стати жертвами шахраїв

За останні часи в нашому Приморському районі почастішали випадки коли аферисти, за допомогою сучасних технологій та гаджетів, а також користуючись довірливістю людей, проводять шахрайські оборудки і таким чином обманним шляхом грабують простих людей.

Для того,щоб  мешканці Приморського району не потрапляли у подібні "халепи" , Приморська поліція надіслала в редакцію 06137 для публікації такі застереження:

ЯК НЕ СТАТИ ЖЕРТВОЮ ШАХРАЇВ!

Шахрайські дії різноманітні настільки, наскільки різноманітні відносини між людьми. Вони є наслідком обороту товарів, використання онлайн сервісів або банківських карт. Тому кожна сфера привертає до себе зловмисників, які постійно винаходять нові способи розкрадання грошей. Проте існують загальні правила, які допоможуть не стати жертвою шахраїв.

Незважаючи на постійну профілактичну роботу, довірливість громадян продовжує грати на руку шахраїв, які задля отримання незаконної наживи, не нехтують нічим. Надійний захист від дій таких злодіїв - пильність, обережність та поінформованість. Тож аби застерегти мешканців м. Примоська та Приморського району, Приморське ВП нагадує громадянам правила, дотримуючись яких ви не дозволите себе ввести в оману.

Найпоширенішими схемами залишаються «Ваш родич у біді» та шахрайства, пов’язані з банківськими операціями і покупка товару чи послуг через мережу Інтернет.

Ваш родич потрапив в біду

Зазвичай шахраї телефонують серед ночі та схвильованим голосом, схожим на голос вашої рідної людини, розповідають про те, що Ваш родич потрапив в ДТП (доставлений до поліції), скоїв будь-який злочин і потрібно заплатити, щоб його відпустили. Говорять про те куди треба негайно перерахувати або принести гроші, або віддати їх знайомому. 

Як необхідно діяти:

-не довіряти емоціям, бо шахраї хороші психологи, які вміють грати на почуттях;

-не вірити на слово (ким би людина не представлялась), запитувати про деталі - що і як сталося, де зараз ваш родич, у якому відділку поліції;

- обов’язково зателефонувати «родичу», який потрапив «у халепу», його друзям або знайомим.

Банківські шахраї

Шахраї телефонують, називаючись працівниками банку, та під будь-яким «службовим» приводом вимагають повідомити реквізити картки або назвати код для активації картки.

Як необхідно діяти:

- ніколи і нікому не називайте коди і паролі. Банк ніколи не буде дзвонити вам на телефон і просити пін-код або зробити якусь дію з вашою карткою. Банк її просто заблокує, а вам необхідно буде прийти в офіс і вирішити усі проблеми;

-якщо вам дзвонять і кажуть, що у вас проблеми з картою - покладіть слухавку і самі зателефонуйте в банк або до найближчого відділення;

-жодна служба безпеки банку не буде вас просити йти в банкомат, вставляти в нього карту і натискати якісь кнопки - це шахраї;

-запам'ятайте або запишіть номери телефонів, адреси або номера машин, якщо запідозрите, що стосовно вас відбувається шахрайство.

-негайно телефонуйте до поліції і пишіть заяву про скоєння злочину.

Придбання товарів та послуг в мережі Інтернет

Схеми обману досить різноманітні - покупець часто ризикує не заощадити, а залишитися взагалі без товару, послуг і грошей. Шахраї під приводом покупки або продажу товарів через мережу Інтернет, обдурюючи, заволодівають грошовими коштами з вашого карткового рахунку.

Як необхідно діяти:

-перевіряйте дані продавця в Інтернеті. Введіть в пошукову систему номер телефону, e-mail, реквізити для оплати та інші дані про продавця. Таким чином можна буде знайти відгуки або ж компрометуючу інформацію;

-не поспішайте робити передоплату, особливо якщо вам пропонують зробити перевід грошей за товар або послугу тільки через служби переказу готівки або за допомогою різних платіжних систем. Виявити шахрая - одержувача грошей в такому випадку буде дуже складно - особливо, якщо зловмисник перебуває в іншій країні;

-ні в якому разі не відправляйте копії документів. Ніколи не надавайте персональні дані третім особам: PIN-код карти, секретні коди, паролі, які приходять на ваш телефон, данні паспорту; 

- не купуйте товар за сильно заниженою ціною. Перевіряйте реальну вартість в мережі Інтернет або в магазинах. Занадто низька ціна – одна з ознак обману;

- зробивши вибір, передзвоніть і уточніть всі дані про магазин, товар, вартість доставки, термін гарантії, гарантійних майстерень;

- якщо товар знаходиться в іншому місті, то краще скористатися доставкою з можливістю післяплати. Покупцеві доведеться трохи переплатити (якщо за доставку платить одержувач), але у нього буде можливість подивитися на товар перед тим, як віддати за нього гроші;

- якщо ж ви підозрюєте, що стали жертвою шахраїв, негайно повідомляйте про це в банк, заблокуйте карту і зверніться до правоохоронних органів.

Також Національною поліцією створено базу даних з усіма відомими випадками шахрайства в Інтернеті, за допомогою якої можна перевірити реквізити і з'ясувати, використовували їх чи ні в шахрайських схемах. Для цього досить зайти на офіційний Веб-сайт Кіберполіції, в базі «Stop Fraud» вибрати розділ «за номером телефону», «по банківській карті» або «по URL- адресою ресурсу» (Сайт), ввести дані і перевірити. Щоб залишити інформацію про шахрайство, яке вже трапилося, потрібно зайти в розділ «зворотний зв'язок» і заповнити форму.

У будь-якому разі, якщо ви стали жертвами шахраїв, то негайно телефонуйте в поліцію за номером «102» або (061) 3773920 чи звертайтесь до Приморського відділення поліції Бердянського ВП ГУНП в Запорізькій області за адресою : м. Приморськ, вул.. Центральна, б.39

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Приморська поліція #жертви шахраїв
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...